Documente necesare pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcționare pentru prestarea de servicii funerar
în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 1532/2017
- copie a certificatului de înregistrare la registrul comerţului şi certificat constatator pentru punctele de lucru (după caz), actului constitutiv/statutului din care să reiasă codul CAEN;
- memoriul tehnic privind spaţiile şi mijloacele de transport;
- planul de situaţie cu încadrarea în zonă şi schiţele cu detalii de structură funcţională;
- dovada privind deţinerea legală a spaţiului în care se prestează serviciile funerare;
- acte doveditoare privind angajarea tanatopractorului/tanatopractorilor şi documente privind calificarea tanatopractorului/tanatopractorilor;
- dovada deţinerii trusei/truselor de îmbălsămare;
- fişele de aptitudine ale personalului care atestă efectuarea examenelor medicale la angajare şi/sau examenelor medicale periodice, conform Hotărârii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi certificatele de sănătate mintală ale personalului care prestează îngrijiri medicale şi celui care transportă decedaţii;
- autorizaţia de transport emisă în baza Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările şi completările ulterioare, sau cartea de identitate a vehiculului cu următoarele înscrisuri specifice: categorie de folosinţă: autovehicul special; caroserie: SD funerar;
- declaraţia pe propria răspundere că spaţiul pentru care se solicită autorizarea este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
- dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitară, respectiv chitanţa de plată a tarifului de autorizare, în valoare de 500 lei - copie conformă cu originalul;
- alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale, identificate de personalul specializat, prezentate în etapa de evaluare.
- copia chitanţei reprezentând taxa pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de funcţionare (conform art. 268 alin 2 din Legea nr. 571/2003 cu modificările şi completările ulterioare) eliberată de unitatea administrativ-teritorială unde se află situat obiectivul şi/sau unde se desfăşoară activităţile pentru care se solicită autorizarea.
Documentele menţionate vor fi depuse, într-un dosar, în copie cu menţiunea „conform cu originalul“ şi vor fi semnate şi /sau ştampilate de către solicitant.