Modul de sesizare a Comisiei de monitorizare și competență profesională pentru cazurile de malpraxis
conform Ordinului ministrului sănătății nr. 1343 din 6 noiembrie 2006, pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis
Comisia poate fi sesizată de:
- persoana sau, după caz, reprezentantul legal al acesteia, care se consideră victima unui act de malpraxis săvârşit în exercitarea unei activităţi de prevenţie, diagnostic şi tratament;
- succesorii persoanei decedate ca urmare a unui act de malpraxis imputabil unei activităţi de prevenţie, diagnostic şi tratament.
Persoanele susmenționate înaintează comisiei o sesizare scrisă care trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, cel puţin următoarele date:
- numele şi prenumele persoanei care face sesizarea;
- calitatea persoanei care face sesizarea;
- numele şi prenumele persoanei care se consideră victima unui caz de malpraxis (dacă este diferită de persoana care face sesizarea);
- numele şi prenumele autorului actului de malpraxis sesizat, săvârşit în exercitarea unei activităţi de prevenţie, diagnostic şi tratament;
- data efectuării actului de malpraxis sesizat;
- descrierea faptei şi a împrejurărilor acesteia;
- prejudiciul produs victimei actului de malpraxis sesizat.
La sesizarea întocmită cu respectarea cerinţelor menţionate se anexeaza următoarele documente:
- copii ale documentelor medicale în susţinerea afirmaţiilor cuprinse în sesizarea adresată comisiei;
- copii ale documentelor legale din care să rezulte calitatea persoanei care a sesizat comisia.
Sesizările adresate comisiei, care nu respectă dispoziţiile legale şi ale prezentului regulament, sunt respinse ca fiind nefondate şi se clasează cazul, comunicându-i-se persoanei care a făcut sesizarea decizia adoptată, în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării acesteia.