Atribuții Compartimentul de avize şi autorizare
- primeşte, verifică şi înregistrează cererile şi documentaţiile pentru toate procedurile de reglementare în ceea ce priveşte proiectele de amplasare, construcţie şi amenajare a obiectivelor şi activităţilor;
- primeşte, verifică şi înregistrează cererile şi documentaţiile de autorizare sanitară şi certificarea conformităţii în vederea funcţionării obiectivelor, altele decât cele supuse înregistrării la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunale;
- repartizează documentaţiile către structurile de specialitate;
- asigură eliberarea documentelor de reglementare în termenele stabilite de legislaţia în vigoare;
- răspunde de managementul informaţiilor privind documentele de reglementare pe care le gestionează;
- înregistrează declaraţiile pe propria răspundere şi le transmite serviciului de control în sănătate publică;
- asigură înregistrarea cabinetelor medicale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
- gestionează baza de date pentru documentele de reglementare eliberate şi o transmite periodic serviciului de control în sănătatea publică;
- oferă informaţii, la solicitare, asupra procedurilor de reglementare a obiectivelor şi activităţilor;
- întocmeşte şi eliberează autorizaţia de liberă practică pentru angajaţii din unităţile sanitare, publice şi private, din teritoriul arondat direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, indiferent de subordonarea acestor unităţi, alţii decât medicii, medicii dentişti, farmaciştii, precum şi asistenţii medicali şi moaşele;
- alte atribuţii specifice stabilite de către directorul executiv al direcţiei de sănătate publică.