Vizarea autorizaţiei de funcţionare în domeniul îngrijirilor la domiciliu
Autorizaţia de funcţionare în domeniul îngrijirilor la domiciliu se vizează la interval de 3 ani, în baza următoarelor documente:
- cerere pentru avizarea la interval de 3 ani a autorizaţiei sanitare pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu, conform modelului prevăzut la anexa nr. 3 la ordin;
- declaraţia pe propria răspundere, conform modelului prevăzut la anexa nr. 4 la ordin;
- statutul unităţii, alte documente constitutive, certificat constatator cu menţionarea punctului de lucru (în cazul în care au intervenit modificări faţă de cele care au stat la baza emiterii autorizaţiei iniţiale);
- documente care atestă dobândirea personalităţii juridice, după caz (în cazul în care au intervenit modificări faţă de cele care au stat la baza emiterii autorizaţiei iniţiale);
- dovada înregistrării în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor (în cazul în care au intervenit modificări faţă de cea care a stat la baza emiterii autorizaţiei iniţiale);
- documente privind deţinerea legală a sediului dispeceratului pentru îngrijiri la domiciliu (situaţie juridică, schiţă, plan de amplasare în zonă);
- regulamentul de organizare şi funcţionare (în cazul în care au intervenit modificări faţă de cel depus pentru autorizarea iniţială);
- organigrama serviciului de îngrijiri la domiciliu (în cazul în care au intervenit modificări faţă de cea depusă pentru autorizarea iniţială);
- documente privind codul fiscal, certificat de înregistrare fiscală (în cazul în care au intervenit modificări faţă de cel depus pentru autorizarea iniţială);
- lista personalului angajat în serviciul de îngrijiri la domiciliu (+ copie REVISAL sau copie contracte de muncă/prestări servicii) - în cazul în care au intervenit modificări în structura personalului de la autorizarea iniţială;
- dovada pregătirii profesionale/documente de liberă practică (avize anuale de liberă practică emise de către organizaţia profesională competentă) pentru personalul care asigură îngrijirile la domiciliu (copie);
- lista dotărilor existente;
- alte documente, după caz, solicitate în mod oficial.
În cazul autorizaţiei eliberate pentru fizioterapeuţi pentru îngrijiri la domiciliu, aceasta se eliberează cu obligaţia acestora de a prezenta direcţiei de sănătate publică emitente, anual, copia conform cu originalul privind avizul de liberă practică, emis de către organizaţia profesională.
În cazul nerespectării de către fizioterapeuţi a prevederilor de mai sus, autorizaţia de funcţionare pentru îngrijiri la domiciliu se suspendă.