www.sant.ro folosește cookies. Continuarea navigarii pe acest site este considerată acceptarea politicii de utilizare a cookies.

 Direcția de Sănătate Publică

 a Județului  Neamț

Sectiuni
Locatia curenta: Prima pagina Informații utile Cursuri, examene, concursuri Ocuparea posturilor vacante din cadrul Direcției de Sănătate Publică Neamț Ocuparea posturilor vacante în cadrul Direcției de Sănătate Publică Neamț, 2024 Concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă de 7 ore/zi, 35 ore/săptămână a unui post vacant de Medic Șef Compartiment Evaluare a Factorilor de Risc din Mediul de Viață și Muncă în specialitatea igienă

Concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă de 7 ore/zi, 35 ore/săptămână a unui post vacant de Medic Șef Compartiment Evaluare a Factorilor de Risc din Mediul de Viață și Muncă în specialitatea igienă

Concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă de 7 ore/zi, 35 ore/săptămână a unui post vacant de Medic Șef Compartiment Evaluare a Factorilor de Risc din Mediul de Viață și Muncă în specialitatea igienă

Direcția de Sănătate Publică a Județului Neamț cu sediul în Piatra Neamț, b-dul Dacia, nr.4A, județul Neamț, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 166/2023, pentru aprobarea metodologiilor privind organizarea și desfășurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante și temporar vacante de medic, medic stomatolog, farmacist, biolog, biochimist și chimist din unitățile sanitare publice sau din direcțiile de sănătate publică, precum și a funcțiilor de șef de secție, șef de laborator și șef de compartiment din unitățile sanitare fără paturi sau din direcțiile de sănătate publică, respectiv a funcției de farmacist-șef în unitățile sanitare publice cu paturi, organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă de 7 ore/zi, 35 ore/săptămână a unui post vacant de Medic Șef Compartiment Evaluare a Factorilor de Risc din Mediul de Viață și Muncă în specialitatea igienă,

Condiții generale și specifice pentru ocuparea postului:

Poate ocupa un post vacant, persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

Condiții generale:

  1. are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  5. îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs, inclusiv condițiile de exercitare a profesiei;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Cerințe specifice:

  1. persoana să aibă cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. persoana să cunoască limba română, scris și vorbit;
  3. persoana să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  4. persoana să îndeplinească condițiile de studii necesare ocupării postului;
  5. persoana să îndeplinească condițiile de vechime, respectiv de experiență necesare ocupării postului, după caz;
  6. persoana să nu fi fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  7. persoana nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  8. contractul să nu conțină clauze de confidențialitate sau, după caz, clauze de neconcurență.

 CONDIȚII SPECIFICE DE OCUPARE A POSTULUI

- Diplomă de licență în medicină

- Certificat de medic specialist sau primar confirmat în specialitatea igienă

- Vechime în specialitate: cel puțin 5 ani; vechimea în specialitate decurge de la data confirmării și încadrării ca specialist

- Document care să ateste îndeplinirea condiției prevăzite la lit.m) din dosarul de concurs sau, după caz, declarație pe propria răspundere, prin care se obligă ca în termen de 2 ani de la încadrarea în funcție, să facă dovada absolvirii unor cursuri de perfecționare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătății în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătății.

- Certificat de membru al Colegiului Medicilor, însoțit de avizul de exercitare a profesiei, în termen.

Dosarul de concurs va cuprinde următoarele acte :

  1. formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la HG nr. 1.336/2022;
  2. copia de pe diploma de licenţă şi certificatul de specialist sau primar pentru medici;
  3. copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs;
  4. dovada/înscrisul, din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
  5. acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. certificatul de integritate comportamentală, din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  8. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  9. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  10. curriculum vitae, model comun european;
  11. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  12. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  13. dovada absolvirii unor cursuri de perfecţionare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, sau, după caz, dovada că sunt medici specialişti sau primari în specialitatea sănătate publică şi management sau că au absolvit un masterat sau doctorat în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată.

Documentele prevăzute la lit. d) şi f) sunt valabile trei luni şi se depun la dosar în termen de valabilitate.

În vederea participării la concurs, candidaţii depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la lit. b), c), i) şi k), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (6) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

Documentul prevăzut la lit. g) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

Documentul prevăzut la lit. m) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere, prin care se obligă ca, în termen de 2 ani de la încadrarea în funcţie, să facă dovada absolvirii unor cursuri de perfecţionare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.

Concursul va avea loc la Direcția de Sănătate Publică a Județului Neamț în data de 03.02.2025 ora 1000 și va consta în următoarele etape:

  1. selecția dosarelor pentru înscriere (A) și pentru stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa nr. 3 la ordin;
  2. proba scrisă (proba B)
  3. proba practică (proba C).

CALEDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI

Activitatea

Data/ora/termen

Afișarea anunțului de concurs

31 decembrie 2024

Înscrierea la concurs – depunere dosare

31 decembrie 2024 – 20 ianuarie 2025, luni -joi între orele 8.00-16.30 și vineri între orele 800 - 1400

Selecția dosarelor de concurs

21 ianuarie 2025, ora 1000

Afișarea rezultatelor selecției dosarelor

21 ianuarie 2025, ora 1400

Depunerea contestațiilor privind rezultatele selecției dosare

O zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor

Soluționare contestații depunere dosare

Maxim o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor

Proba scrisă

 03 februarie 2025, ora 1000

Afișarea rezultatelor la proba scrisă

Maxim o zi lucrătoare de la data finalizării probei scrise

Depunerea contestațiilor privind rezultatele la proba scrisă

O zi lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise

Soluționarea contestațiilor probă scrisă

Maxim o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor

Proba practică

06 februarie 2025, ora 1000

Afișarea rezultatelor la proba practică

06 februarie 2025, ora 1400

Depunerea contestațiilor privind rezultatele la proba practică

O zi lucrătoare de la data afișării rezultatului la proba practică

Soluționarea contestațiilor și afișare

Maxim o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor

Afișare rezultatelor finale ale concursului

Maxim o zi lucrătoare de la data  afișării rezultatelor contestațiilor pentru ultima probă

BIBLIOGRAFIE:

  1. Tratat de igienă, editura medicală Bucuresti,1991, Prof dr. Sergiu Manescu, prof. dr. Gheorghe Tanasescu, conf. dr. Sebastian Dumitrache, dr. Manole Cucu
  2. Sănătatea mediului și implicațiile sale in medicină, Editura Gr. T. Popa, UMF Iasi,2007,Viorica Gavat
  3. Alimentația și patologia nutrițională, Editura Gr. T. Popa, UMF Iasi,2003, Viorica Gavat
  4. Alimentația și mediul de viață în relație cu dezvoltarea copiilor și tinerilor, Editura Gr. T. Popa, UMF Iasi, 2006, Viorica Gavat, Adriana Albu, Florin D. Petrariu
  5. Ordinul Ministerul Sănătății nr. 119/ 2014 (forma actualizata) pentru aprobarea Normelor de igiena si sănătate publică privind mediul de viață al populației;
  6. Ordinul Ministerul Sanatatii nr. 1456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor;
  7. Ordinul Ministerul Sanatatii nr. 976/ 1998 pentru aprobarea Normelor de igienă privind producția, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul și desfacerea alimentelor, actualizat;
  8. Ordonanța nr. 7 / 2023, privind calitatea apei destinate consumului uman.

TEMATICĂ:

PROBA SCRISĂ

  1. Poluarea aerului: surse, natura agenţilor poluanţi, riscuri pentru sănătate.
  2. Nevoile de apă ale individului şi colectivităţilor, modul de acoperire şi caracterizarea sanitară a principalelor surse de apă. Criterii de calitate a apei.
  3. Poluarea apei: surse de poluare, categorii de poluanţi şi riscuri pentru sănătate.
  4. Tratarea apei în vederea potabilizării. Criterii sanitare de apreciere a eficienţei staţiei de tratare.
  5. Apele recreaţionale: riscuri pentru sănătate, criterii de calitate.
  6. Deşeuri menajere şi periculoase, riscuri pentru sănătate, metode de prevenire şi combatere a efectelor negative asupra mediului şi sănătăţii.
  7. Condiţii de bază ale igienei habitatului uman în relaţie cu sănătatea.
  8. Catastrofe naturale (inundaţii, alunecări de teren, cutremure) şi accidente industriale şi nucleare.
  9. Legislaţia sanitară şi de mediu. Legea protecţiei mediului 137/1995, Legea privind asistenţa de sănătate publică 100/1998. Inspecţia sanitară de stat; avizarea sanitară şi autorizarea sanitară. Ordine de ministru cu caracter tehnic care reglementează aspecte de sănătate publică.
  10. Principalele probleme de sănătate într-o colectivitate de copii în relaţie cu condiţiile igienico- sanitare.

PROBA PRACTICĂ

  1. Interpretarea buletinelor de analiză pentru:
    • apă;
    • poluarea sonoră;
    • ambianţa termică;
    • iluminatul natural şi artificial;
    • calitatea nutritivă a alimentelor din diferite grupe;
  2. Tehnica recoltării probelor pntru teste de salubritate în unităţi cu profil alimentar.
  3. Aprecierea condiţiilor igienico-sanitare în colectivităţile de copii şi tineret.
  4. Elaboraţi un plan de comunicare a unui risc din mediu pentru o comunitate dată.
  5. Propuneţi un plan de intervenţie operativă în cazul unei calamităţi sau catastrofe, pe aspectele de sănătate publică.

Dosarul de înscriere la concurs se depune în format fizic la sediul unității, în termen de 10 zile lucrătoare de la apariția acestui anunț, respectiv până la data de 20.01.2025 ora 16.00.

Concursul se va desfășura la sediul la sediul din Piatra Neamț, b-dul Dacia, nr.4A, judeţul Neamț.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afișare la sediul unității și pe site-ul www.sant.ro.

Relații suplimentare la sediul din Piatra Neamț, b-dul Dacia, nr.4A, județul Neamț, - Serviciul Asistență Medicală și Programe, Statistică / Informatică în Sănătate Publică, Relații cu publicul și RUNOS tel: 0233 /234.441 int.136.

Cu legatura cu acest element

        Copyright © 2004-2025 Direcția de Sănătate Publică a Județului Neamț.